Favoriterna - film

Att se på film är ett vanligt fritidsnöje, men vad ser man helst på för något? Daglösen har frågat lärare och elever men hälften visste knappt vilken deras favoritfilm var och varför. Här kommer deras favvisar och varför de gillar dem. Kanske du kommer ha en ny favoritfilm inom kort?

Vilken är din favoritfilm och varför?
Michelle 17: "Jag gillar Ladder 49. Den är bara bra, jag kan inte sätta ord på den. Det är brandmän, folk dör och så. Den är ledsam, men ändå romantisk."

Isabelle 19: "Jag gillar The lucky one. Den är ganska ny men jag fastnade för den. Det är en kärleksfilm, man fäller många tårar under tiden kan jag lova. Den handlar om en kille som är ute och krigar. Så hittar han ett kort på en tjej som är hans skyddsängen, enligt honom. När han kommer tillbaka till USA letar han rätt på henne. Resten får ni se själva.

Maria 17: "Jag älskar Twilight! Det är de absolut bästa filmerna jag sett. Det kan vara för de är en fantasyfilmer, med vampyrer, varulvar osv. En tjej som heter Bella är med och hon blir kär i båda. Resten tänker jag inte säga, det får ni ta reda på själva", säger Maria och skrattar.

Linn 18: "En film jag fastnat för är Transformers. Den är så jättebra, så jag vet inte vad jag ska säga. De har tänkt på allt, effekter, karaktärer, miljön. Ja, det är absolut en film man måste se."

Benjamin 17: "Gud vilken svår fråga. Men Titanic kanske. Bara för dess historia. Den har ett djup som nästan inga andra filmer har, enligt mig. Har man inte sett den så måste man se den. Måste."

Christoffer 20: "Resident evil. Den ligger högt på min lista nu. De slåss mot olika monster och sånt. De är ju bara ett plus att det är en tjej också säger", han och småler.

Så detta var vad vi fick fram från våra läsare. Nu måste vi sätta oss och kolla lite känner vi.

Joahnna Burst & Jasmine Materne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar